Zoro Feigl vraagt zich bij alles wat hij tegenkomt af ‘Waarom werkt iets zoals het werkt?’ Zijn eigen verbazing en verwondering over technieken en materialen leiden ertoe dat hij de achterliggende principes onderzoekt. Feigl probeert situaties naar zijn hand te zetten en door zijn proefondervindelijke benadering stuit hij op onverwachte onregelmatigheden.
In opdracht van DordtYart is Zoro Feigl naar de Berengo Studio’s afgereisd om nieuw werk te maken. Ook hier heeft hij zijn verbazing en verwondering over het materiaal glas zijn vrije gang laten gaan. Met twee rietjes blies Feigl bellen in een potje honing. Hier ontstond iets interessants: bellen in bellen. Feigl vroeg zich af of dit ook in glas gerealiseerd zou kunnen worden. Waar de glasblazers zeiden dat het onmogelijk was, zag Zoro de grote uitdaging om het toch te doen. ‘Uiteindelijk kwamen we toch op een punt waarbij een maestro die al 50 jaar als glasblazer aan het werk was, zei dat hij voor het eerst in zeker 10 jaar iets nieuws had geleerd over glas.’
8 glazen bellen hangen in de hal en worden eens in de zoveel tijd door middel van motortjes en koortjes poëtisch heen en weer bewogen. Zoro Feigl laat ons weer zien iets nieuws ontdekt te hebben!