Puck VerkadePuck Verkade maakt films waarin je jezelf als bezoeker letterlijk en figuurlijk kan verliezen. Op een vaak wat absurdistische wijze worden u kritische vragen gesteld. Net als in haar installatie Bait, waarin ongemakkelijke parallellen getrokken worden tussen milieu- en seksueel geweld. Centraal staan een aantal antropomorfe personages die hun tegenstrijdige perspectieven op instemming en medeplichtigheid uiten. Bijvoorbeeld: een aanpassing van Ophelia van Millais komt tot leven door karaoke. Deze geanimeerde versie van Ophelia is niet langer passief, maar ze liegt met lipjes naar Enough Is Enough, een geladen disco-duet uit 1979 tussen Donna Summer en Barbra Streisand. Een witte mannelijke standaard 3D-avatar genereert lege buzzwords om zich te verontschuldigen voor betrokkenheid bij pesterijen. Zijn stem is toegeëigend en onderverdeeld in interviews met Hollywood-Hollywood Matt Damon. In haar werkperiode bouwt ze een levensgroot green screen filmstudio inclusief decorstukken. De film heeft een dierlijk hoofdpersonage, een mot die met een existentieel dilemma zit en niet kan kiezen tussen donker en licht. |
|